Saturday, August 06, 2005

Depressed, tension giler...nak balik!!

Hari ni rasa nak lepaskan tension la. Dah laaama sgt terperuk dlm bilik, tido lambat, dok lekat je kat meja. Balik balik tulis report, balik balik tulis report... hari ni report tuk dissertation tu dah print pun. Apa nak jadi jadi lah, aku dah penat perah otak mengarang... ni dah print, dah bind rasa cam depressed lak, apsal huh? Eish!..

Biarlah aku mengenang balik perjalanan hidup, start drp mula mula datang UK dulu, boleh tak?
University of Surrey: dlm bidang Computer Science kat UK ni, rating Univ of Surrey kira agak baik. Department of Computing memang best. Hmmm...dah nak abis pun aku kat school ni.

Sayang pulak, tapi, hati dah takde lagi kat sini, aku nak balik!
Memang UK ni best. Tapi takde yg lebih best dari tanahair tercinta. Segala-galanya di Malaysia adalah yg terbaik. Cuma, kalau duit Malaysia besar cam GB Pound, hehe.. lagi best la kot, jgn marah.


Ini gambo classmate, dah lama ambik ni. Masa kelas terakhir sblm exam last sem. Nampak tak yang ujung tu? Tu la lecturer aku yg terbest, hensem, Dr Matthew Casey. Subjek dia ni pun subjek favourite aku - "Strategic Information Mgmt". Kelas dia memang terBAIK! Tapi sebagus kelas dia, sebagus itu jugak la expectation dia dlm kertas jawapan kita. Susah nak score kelas dia ni. Aku sikit nyer confident ngn kelas dia ni, tak distinction pulak. Kelas yg aku ingat fail pulak yg ...aaa, kira ok lah!

Kelas yg gambar next ni:

Oyh, ini gambor groupmates aku ngn lecturer, exclusive, chewah! Kelas lecturer ni is "Intelligent Information System". Yg ujung tu budak Iran, sblh dia lecturer yg baik hati (mcm bapak aku pulak rupa dia) Dr Ian Wells, hmm..mamat Pakistan ngn bestfriend aku Ann, budak Thai. Ini group yg kena buat Expert System. Uih! teruk. ingatkan mmg confirm aa aku kena repeat paper ni, tapi aku rasa lecturer tu baik kot. Tak sangka lak lepas ngn jayanya, kuik kuik kuik...(poyo!) Eh, tapi serius, masa belajar this module, aku tak tidur byk hari. Aku menyaksikan matahari - dari mula terbit, sampailah terbenam, then terbit semula. Siang panjang lak tu masa Spring semester ni. Tapi ok lah kan, berbaloi... Module ni exam dia tajuk lain pulak, "Neural Network", dia weightage dia 50-50. Yg neural network tu ...langsung haram aku tak paham, cemane tah boleh lepas exam dia. Miracle! * * * Takde lah, sebenarnya aku sempat belajar ngan Meisam (budak Iran tu) ngan Ann dlm dua minggu terakhir, kalau tak takkan boleh pass kan. Meisam tu memang final projek dia pasal Neural Network. Canggih la (projek aku jugak yg poyo).


Ini pulak kelas "Knowledge Mgmt" ...huh? boring? Tajuk dia boring eh. Lek lek, aku yg belajar ni laaagi la boring. Tapi tak sebenarnya. Kelas dia menarik sbb lecturer tu kelakar, & kreatif - Mr Mike Maughan. Coursework dia pun tak senang gak la. Report 5000 perkataan. Presentation lagi, last sekali exam lagi. Mak...serik belajar mcm nih. Tapi sib baik, abis juger.


Satu lagi kelas apa huh? Oooo... "Web Publishing". Takde yg too exciting about this class, tak yah aa citer, gambar pun takde...kecuali dpt ilmu psl XML, XSL, CSS & JavaScript yg selama ni ingat takkan reti sampai bila2. Skrg dah boleh aa tulis web page tanpa pakai authoring tool, cheee...poyo lagi, jangan la marah!

Subjek masa Autumn semester takyah la ye...tinggal sejarah, huhu!


WORLDD!!! to be continued...

No comments:

Post a Comment